העובדים של רמי לוי פתחו בשביתה מיידית: "כלו כל הקיצין"

    דוד לזר 1 Comment on העובדים של רמי לוי פתחו בשביתה מיידית: "כלו כל הקיצין"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    180 עובדי 'ביכורי השקמה' – חברת בת של 'רמי לוי שיווק השקמ'ה האחראית על השיווק וההפצה של התוצרת החקלאית לסניפי רשת 'רמי לוי' ברחבי הארץ, החלו לנקוט היום בצעדים ארגוניים שבכוונתם להחריף בימים הקרובים.

    עובדי החברה, רובם ככולם במרכז הלוגיסטי שלה במושב תימורים סמוך לקריית מלאכי, התאגדו בהסתדרות לפני כחודש על רקע רצונם להסדיר את תנאי עבודתם ולהבטיח לעצמם ביטחון תעסוקתי. העובדים מתלוננים כי פוגעים להם בתנאי העבודה ולא שולמו להם חלק מהמשמרות שעשו. במקביל, הכריזו העובדים סכסוך עבודה לאחר שהנהלת החברה זימנה לשימוע לפני פיטורים שני עובדים ותיקים ומוערכים שהובילו את מהלך ההתאגדות.

    לדברי ההסתדרות, מאז, נעשו ניסיונות שונים נוספים מצד הנהלת החברה למנוע את ההתאגדות, והיום נודע לעובדים כי החברה תיסגר והם ייקלטו לתוך חברת רמי לוי, וזאת מבלי לשתף אותם במהלך ומבלי שכלל דובר איתם על זכויותיהם ועל עתידם התעסוקתי. משלא הסכימו לשינוי זה, החלו לעזוב את עמדותיהם, והנהלת החברה הביאה באופן מיידי עובדי קבלן שיחליפו אותם.

    יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב, אמר היום כי "חרף התראותינו, הנהלת החברה פועלת בניגוד לחוק ומסכלת את ההתארגנות של העובדים. במקום לתאם עמנו ועם העובדים פגישה כדי לדבר על הדברים באופן פתוח וחופשי, הנהלת ביכורי השקמה מתעלמת. אנו מבטיחים כי לא ניתן שזכויות העובדים ייפגעו באופן דורסני וברוטאלי שכזה".

    ועד הפעולה בחברה, המלווה על ידי עו"ד אלעד מורג ממשרד עוה"ד אהוד שילוני, מסר כי "צר לנו שהיינו צריכים להגיע למצב כזה ולפתוח בצעדים ארגוניים, אך מבחינתנו כלו כל הקיצין. ההנהלה לא בוחלת בשום אמצעי בכדי לפגוע בזכויות שלנו. לא ננוח עד שלא יכירו בהתאגדותנו וינהלו עמנו משא ומתן להבטחת זכויותינו".

    מתגובת רמי לוי טרם התקבלה, לכשתתקבל – תפורסם במלואה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פיטורים בגלל התאגדות?
      עבירה פלילית.